Page 11 - OMÜ Bülten 83
P. 11
yani devletin bir beklentisi var. Bütün bunları değerlendireceğiz. OMÜ’yü tercih eden öğ-
göz önüne alarak öğrencinin yeni bir yeterli- rencinin, istihdam alanına 5. veya 6. sıradan
likle yüzleşmesi gerekiyor. Bilinçli bir öğrenci, katılması gerekiyor. 10. sıradan gelen bir öğ-
eğitim alacağı bölümü tercih ederken ‘Ben şu renciyi istihdam alanında 40. yahut 50. sıraya
vasıflara sahip bir fizikçi yahut matematikçi düşürdüğümüzde, burada sorun öğrencide
olarak mezun olacağım’ diyebilmeli. Eğitim değil, bizde demektir. Tercih sıralamasında ge-
Fakültemiz, Türkiye’nin en eski ve köklü fa- nel olarak yüzde 50 oranında öne çıkma iddi-
kültelerinden biri olmakla birlikte Üniversite- amız var. Bu minvalde yaptıklarınızın piyasaya
mizin kurucu fakültelerinden biri konumunda. çıkarılıp servis edilmesi ve nitelikli öğrencinin
Hâliyle nitelikli eğitim sunmak için bilinçli ter- peşine düşülmesi gerekiyor ve bu konuda da
cihi önemsiyoruz. Yani öğrencinin tercihleri Üst Yönetim olarak gerekli desteği vereceğiz.
arasında OMÜ ilk 3’te yer almalı. Örneğin Türk- Çünkü bu durum kendiliğinden olmayacak, ni-
çe Öğretmenliğinde birinci tercih olarak yerle- telikli ve çalışkan öğrenciyi burs ve teşviklerle
şen öğrencilerin oranı yüzde 30, bu hakikaten ikna etmeliyiz. Bunun yanı sıra, hak etmeyene
güzel bir tablo. Bizler de zaten ilk tercihte yüz- de diploma verilmesine razı değiliz.” sözleriyle
de 35 bandını öngörüyoruz. Bu oranın uzağın- dile getirdi.
da olan bölüm ve programlar için de bir vitrin
düzenlemesi yapacağız.” diye konuştu. “Eğitim Fakültesi kendini göstermeli”
“Atama ve yükselmelerde öğretim ‘Girişimci Üniversite’, ‘Yeşil Üniversite’ gibi sı-
elemanının Üniversiteye katkısını başat bir ralamalarda sıçrama yapmak için taahhütleri
unsur olarak değerlendireceğiz” yerine getirmek zorunda olduklarını vurgula-
yan OMÜ Rektörü, bu kriterlerle ilgili olarak
Konuşmasının ilerleyen bölümlerinde Fakülte Eğitim Fakültesinin rol ve sorumluluklarına
Yönetimi ve akademisyenlerinden beklentile- değinerek “Bu doğrultuda Eğitim Fakültesinin
rini açıklayan Rektör Ünal, bu yöndeki talep ve bir uzman görüşünün olması ve buna yönelik
temennilerini “Sizden isteğimiz şudur: Diploma bir rapor hazırlaması gerekiyor. Yani Fakülte-
veren bütün bölümlerin mezun yeterlilikleri- miz öncü ve girişimci olmalı ve bizler de zaten
nin gerçekleştirilebilecek iddialarla yazılması, bu hususlarda kendilerine başvurmak arzu-
ideal olarak değil. Mesela öğretim elemanı, sundayız.” değerlendirmesinde bulundu.
bilgisayar teknolojileriyle ilgili yeterliliği hangi
metot ve enstrümanla öğrenciye kazandıra- Toplantıda daha sonra Eğitim Fakültesi bölüm
cak? Öğretim elemanlarına da elimizdeki bü- ve ana bilim dalı başkanları, revizyon hak-
tün imkânlarla destek olacağız. Bu bağlamda kındaki izlenim, fikir ve değerlendirmelerini
atama ve yükselmelerde öğretim elemanının Google Meet uygulaması üzerinden OMÜ Üst
Üniversiteye katkısını başat bir unsur olarak Yönetimiyle paylaştı. OMÜBÜLTEN 0cak-Mart 2021 Sayı 83
9