Page 11 - OMÜ Bülten 83
P. 11

yani devletin bir beklentisi var. Bütün bunları  değerlendireceğiz. OMÜ’yü tercih eden öğ-
               göz önüne alarak öğrencinin yeni bir yeterli-  rencinin,  istihdam  alanına  5.  veya  6.  sıradan
               likle yüzleşmesi gerekiyor. Bilinçli bir öğrenci,  katılması gerekiyor. 10. sıradan gelen bir öğ-
               eğitim alacağı bölümü tercih ederken ‘Ben şu  renciyi istihdam alanında 40. yahut 50. sıraya
               vasıflara sahip bir fizikçi yahut matematikçi  düşürdüğümüzde, burada sorun öğrencide
               olarak mezun olacağım’ diyebilmeli. Eğitim  değil, bizde demektir. Tercih sıralamasında ge-
               Fakültemiz, Türkiye’nin en eski ve köklü fa-  nel olarak yüzde 50 oranında öne çıkma iddi-
               kültelerinden biri olmakla birlikte Üniversite-  amız var. Bu minvalde yaptıklarınızın piyasaya
               mizin kurucu fakültelerinden biri konumunda.  çıkarılıp servis edilmesi ve nitelikli öğrencinin
               Hâliyle nitelikli eğitim sunmak için bilinçli ter-  peşine düşülmesi gerekiyor ve bu konuda da
               cihi önemsiyoruz. Yani öğrencinin tercihleri  Üst Yönetim olarak gerekli desteği vereceğiz.
               arasında OMÜ ilk 3’te yer almalı. Örneğin Türk-  Çünkü bu durum kendiliğinden olmayacak, ni-
               çe Öğretmenliğinde birinci tercih olarak yerle-  telikli ve çalışkan öğrenciyi burs ve teşviklerle
               şen öğrencilerin oranı yüzde 30, bu hakikaten  ikna etmeliyiz. Bunun yanı sıra, hak etmeyene
               güzel bir tablo. Bizler de zaten ilk tercihte yüz-  de diploma verilmesine razı değiliz.” sözleriyle
               de 35 bandını öngörüyoruz. Bu oranın uzağın-  dile getirdi.
               da olan bölüm ve programlar için de bir vitrin
               düzenlemesi yapacağız.” diye konuştu.    “Eğitim Fakültesi kendini göstermeli”

               “Atama ve yükselmelerde öğretim          ‘Girişimci Üniversite’, ‘Yeşil Üniversite’ gibi sı-
               elemanının Üniversiteye katkısını başat bir   ralamalarda sıçrama yapmak için taahhütleri
               unsur olarak değerlendireceğiz”          yerine getirmek zorunda olduklarını vurgula-
                                                        yan OMÜ Rektörü, bu kriterlerle ilgili olarak
               Konuşmasının ilerleyen bölümlerinde Fakülte  Eğitim Fakültesinin rol ve sorumluluklarına
               Yönetimi ve akademisyenlerinden beklentile-  değinerek “Bu doğrultuda Eğitim Fakültesinin
               rini açıklayan Rektör Ünal, bu yöndeki talep ve  bir uzman görüşünün olması ve buna yönelik
               temennilerini “Sizden isteğimiz şudur: Diploma  bir rapor hazırlaması gerekiyor. Yani Fakülte-
               veren bütün bölümlerin mezun yeterlilikleri-  miz öncü ve girişimci olmalı ve bizler de zaten
               nin gerçekleştirilebilecek iddialarla yazılması,  bu hususlarda kendilerine başvurmak arzu-
               ideal olarak değil. Mesela öğretim elemanı,  sundayız.” değerlendirmesinde bulundu.
               bilgisayar teknolojileriyle ilgili yeterliliği hangi
               metot ve enstrümanla öğrenciye kazandıra-  Toplantıda daha sonra Eğitim Fakültesi bölüm
               cak? Öğretim elemanlarına da elimizdeki bü-  ve ana bilim dalı başkanları, revizyon hak-
               tün imkânlarla destek olacağız. Bu bağlamda  kındaki izlenim, fikir ve değerlendirmelerini
               atama ve yükselmelerde öğretim elemanının  Google Meet uygulaması üzerinden OMÜ Üst
               Üniversiteye katkısını başat bir unsur olarak  Yönetimiyle paylaştı.                         OMÜBÜLTEN   0cak-Mart 2021  Sayı 83


                                                                                                            9
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16